Vzdělávání zaměstnanců a jejich motivace

Blog > Pracovní právo > Vzdělávání zaměstnanců a jejich motivace  |  13.05.2014 19:30

Vzdělávání zaměstnanců je současný fenomén pracovního trhu a vytváří velký tlak na zaměstnance všech věkových kategorií. Společnosti investují do vzdělávání zaměstnanců nemalé finanční prostředky a za to očekávají nadprůměrné výsledky. Motivací pro zaměstnance je především udržení pracovní pozice, platu a zvýšení odborných znalostí.


Vzdělávání je trendem, který je pro zaměstnavatele mantrou.

Kdo se nechce vzdělávat, je v budoucnu postaven před fakt, že bude pro společnost nevyhovující a tedy vyhozen. Zvyšování kvalifikace a vzdělávání je považováno jako jeden z benefitů ve prospěch zaměstnanců. Skupina zaměstnanců ve věkovém rozmezí mezi 26 až 40 roky to považuje za jednu z podmínek při výběru zaměstnavatele a preferuje ji více než jiné benefity. Čas strávený výukou přináší zaměstnanci nové podněty do práce, motivaci a profesní rozhled. V současnosti se nabízí dvě základní možnosti jak se vzdělávat a to prostřednictvím zaměstnavatele nebo vlastní cestou.

V případě zvyšování kvalifikace prostřednictvím zaměstnavatele, je cíleně určen cíl a metoda výuky, kterou společnost požaduje po zaměstnanci doplnit. Výhodou je, že ve většině případů je vzdělávání finančně plně nebo z větší části zaměstnanci hrazeno a ten pouze dochází na výuku a případné zkoušky. Zda je výuka prováděna v pracovní době, záleží pouze na zaměstnavateli. V každém případě je důležité vzdělávání absolvovat, neboť zvyšuje odbornost, stabilitu pracovního místa a i možnosti zvýšení platu. Pokud se zaměstnanec rozhodne vzdělávat bez ohledu na potřeby zaměstnavatele, tak si veškeré náklady hradí sám a to se týká i volného času věnovaného ve prospěch studia. Motivace jsou podobné jako v prvním případě. Výhodou je to, že si člověk sám vybere, co potřebuje a chce absolvovat. Nevýhodou jsou finanční výdaje s tím spojené.

Současné nabídky v oblasti vzdělávání a zvyšování kvalifikace jsou nadstandardní. Nabízí je vysoké školy, akreditované vzdělávací instituce, ministerstva, projekty Evropské unie a také soukromé subjekty zaměřené na oblast vzdělávání. Díky vysoké konkurenci si můžeme vybírat a současně také hodnotit, jak kvalitní kurzy byly a zda jsou uplatnitelné na trhu práce. Nezapomínejme na zásadní faktory při výběru jakéhokoliv vzdělávacího programu, jako jsou renomé vzdělávací instituce, certifikát nebo osvědčení o absolvování vzdělání, kvalita vyučujících, praktické uplatnění v praxi, cena, termíny výuky, studijní materiály a další.

Subjektů na tomto trhu je mnoho, ale kvalitních je jako vždy je málo. Proto jsou reference absolventů tím nejdůležitějším argumentem, podle kterého volit vzdělávací instituci. Proto prověřujte vzdělávací společnosti, ve kterých budete investovat své peníze, čas a energii!

© Beny


Další články z této kategorie

Služební zákon versus státní úředníci 09.04.2014 08:48


Diskuse k článku

Žádné reakce.

Přidat komentář


Najdete nás na Facebooku